COMPETITION SCHEDULE

Competition schedule

Stage I

23 - 24th October 2019

Concert Hall of the Karol Kurpiński State Music School No. 4
73 Wiktorska St., Warsaw

  • All applying participants
  • Duration of the hearings: 10 minutes for each participant
  • Band: Two pianos
  • Repertoire:
  • Igor Stravinsky – Dance Sacrale from The Rite of Spring
  • Stanisław Moniuszko – Concert overture Fairy tale

Stage II

25 - 26th October 2019

Dzielnicowy Ośrodek Kultury Ursynów
District Cultural Centre Ursynów
12 B, Kajakowa St., Warsaw

  • 20 Participants
  • Duration of the hearings: 20 minutes for each participant
  • Orchestra: Youth Warsaw Wind Orchestra
  • Repertoire:
  • Antonin Dvorak – Serenade in D minor for Wind Instruments, op. 44
  • Tomasz Dudziński – Film variations on the theme of the aria "Szumią jodły na gór szczycie" by Stanisław Moniuszko

Stage III

27th October 2019

Dzielnicowy Ośrodek Kultury Ursynów
District Cultural Centre Ursynów
12 B, Kajakowa St., Warsaw

  • 6 Participants
  • Duration of the hearings: 30 minutes for each participant
  • Orchestra: Warsaw University of Life Sciences Representative Orchestra (Orkiestra Reprezentacyjna Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie)
  • Repertoire:
  • Gustav Holst - Second Suite in F for Military Band
  • Artur Słotwiński – Year 1918 Overture for Wind Orchestra

Gala Concert

27th October 2019

Dzielnicowy Ośrodek Kultury Ursynów
District Cultural Centre Ursynów
12 B, Kajakowa St., Warsaw

  • Winners of the first 3 places
  • Orchestra: Warsaw University of Life Sciences Representative Orchestra (Orkiestra Reprezentacyjna Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie)
  • Repertoire:
  • Tomasz Dudziński – Film variations on the theme of the aria "Szumią jodły na gór szczycie" by Stanisław Moniuszko (3rd place winner)
  • Gustav Holst - Second Suite in F for Military Band (2nd place winner)
  • Artur Słotwiński – Year 1918 Overture for Wind Orchestra (1st place winner)

Photo source:
Band of the West performs at Fiesta in Blue 2018 by Ismael Ortega, public domain / excerpt from the original